Większość produktów oferowanych klientom musi zostać umieszczona w odpowiednich opakowaniach. Pozwoli to na zabezpieczenie wyrobu przed wpływem czynników zewnętrznych – wilgocią, zanieczyszczeniami czy uszkodzeniami mechanicznymi – a jednocześnie da możliwość odmierzenia jego właściwej ilości. Dzięki właściwemu pakowaniu wytwórca może też wyeksponować swój przekaz marketingowy, w tym np. nazwę, logo czy hasło reklamowe, a ponadto uatrakcyjnić konkretny produkt dzięki efektownym zdobieniom. W grę wchodzi również przekazanie użytkownikom istotnych informacji o przeznaczeniu, składzie oraz zasadach stosowania. Najbardziej uniwersalnym, a zarazem oferującym ogromne możliwości dopasowania do konkretnych potrzeb sposobem pakowania jest stosowanie opakowań foliowych w postaci wszelkiego rodzaju woreczków lub torebek. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

Co warto wiedzieć o woreczkach foliowych?

Opakowania wytwarzane z tworzywa sztucznego mogą przybierać różne formy. Jednym z najbardziej powszechnych pozostają woreczki foliowe. Powstają one z rozmaitych materiałów, w zależności od niezbędnej charakterystyki np. z różnych odmian polietylenu. W przypadku woreczków półproduktem będzie rękaw foliowy, który jest odpowiednio zgrzewany, perforowany oraz cięty.

Jakie są zalety woreczków z tworzyw sztucznych?

Opakowania z tworzyw sztucznych są uniwersalne, ponieważ nadają się do szerokiej gamy wyrobów. Można w niej umieszczać m.in. różne produkty spożywcze od ryżu przez warzywa i owoce aż po słone przekąski. Sprawdzą się także, jeżeli chodzi o niektóre środki czystości i chemię gospodarczą, kosmetyki, artykuły higieniczne, zabawki, wyroby przemysłowe, a także rozmaite przedmioty codziennego użytku. Ich największymi zaletami jest znikoma masa, spora wytrzymałość, elastyczność, a także możliwość łatwego zamykania za sprawą zgrzewania. Duże znaczenie ma też proste użycie w przypadku linii pakujących oraz przystępna cena.