Opakowania są stosowane z wielu rozmaitych powodów. W grę wchodzi zwykle nie tylko odmierzenie właściwej ilości produktu oraz ochrona przed uszkodzeniem i wpływem czynników zewnętrznych m.in. zabrudzeniami czy zgnieceniem, ale także zamieszczenie odpowiedniego przekazu marketingowego, a przez to uatrakcyjnienie wyrobu dla nabywcy. Równie istotne okaże się przekazanie istotnych informacji o składzie, sposobach wykorzystania czy dostępnych akcesoriach. Warto jednak pamiętać, że opakowania wykonane z różnych typów tworzywa sztucznego – folii z polipropylenu orientowanego lub nieorientowanego, polietylenu, a także politereftalanu etylenu – będą też przydatne, jeżeli chodzi o wyeksponowanie zawartości oraz usprawnienie sprzedaży. Rezultat ten można osiągnąć za sprawą stosowania euro zawieszek. Przekonajmy się, czym one są i sprawdźmy, kiedy warto ich używać.
Czym są euro zawieszki?
Euro zawieszki to specjalne otwory wykonane w opakowaniach, które ułatwiają zawieszenie wyrobu na specjalnie przygotowanych regałach wyposażonych w pojedyncze lub podwójne pręty. W pierwszym przypadku wycięty w folii otwór ma zazwyczaj formę okręgu lub specjalnie wyprofilowanego „haczyka” używanego zwykle, gdy chodzi o blistry lub połączenie kartonu i folii. Jeśli ramiona są podwójne, otwór to trójkąt z zaokrąglonymi bokami. Klasyczna euro zawieszka jest jednak uniwersalna i przeznaczona do obu rozwiązań, ponieważ jest połączeniem prostokąta z zaboleniami na krótszych bokach oraz półokręgu znajdującego się na środku górnej krawędzi.
Kiedy warto używać euro zawieszek?
Stosowanie euro zawieszek pozwala na doskonałe wyeksponowanie produktów w opakowaniach z folii z tworzywa sztucznego. Są one nie tylko dobrze widoczne dla klienta, ale jednocześnie w takiej formie zajmują niewiele miejsca i nie ma ryzyka, że ulegną zniszczeniu. Paczki z danym wyrobem można łatwo zdjąć z wieszaka, co ma ogromne znaczenie w sklepach samoobsługowych będących dzisiaj standardem zarówno w przypadku wyrobów żywnościowych, jak i przemysłowych.